Tuesday 1 January 2013

Ahlan Wa Sahlan 2013


                                                          
  

                                                                  Assalamualaikum


Banyak peristiwa suka duka yg kita dah lalui selama 365 hari utk 2012… untuk 365 hari 8765 jam 525949 minit 31,556,925.9747 saat apa yang dah aku lakukan…? Untuk aku 2012 adalah taun yg penuh ujian kesabaran … macam2 happen utk 2012 …. Rasa nak ambik tisu 3 kotak pun x cukup…..  untuk 2012 masuk kluar klinik n hospital dah macam pegi Tesco ngan Giant beli barang rumah.. eksiden pun dah xtau berapa kali eksiden dan macam macam lagi ujian minda.. ujian fizikal.. ujian emosi.. ujian hati.. ujian perasaan.. ujian iman…. Kadang2 rasa macam nak jatuh sangat2…. 


….. terima kasih sahabat2 yang  banyak membantu… menarik tangan ketika jatuh… mendengar ketika aku berkata… berkata ketika aku perlukannya… 
… Terima kasih Ya Allah… kerana masih mengizin aku berjalan di bumi mu…..

Bak kata seseorang bijak pandai; hidup mesti terus berjalan. Tidak boleh menyerah,. Mesti menjalani hidup dengan penuh tanggung jawab… Jalan terus ke hadapan…. 


2013 plz plz have mercy on me…. Ya Allah bantu lah aku…. Bantu lah kami…. Bantu lah saudara2 kami di Gaza, Syria dan seluruh dunia yang memerlukan bantuan Mu ya Allah… Kau hantar ujian… Kau hantarlah juga bantuan Mu ya Allah… 



Semoga hati kita semakin kuat… iman semakin kuat.... … Good Luck everybody.. Have faith in Allah… Jom kita harungi 2013! :)

7 comments:

  1. May Allah helps us all..

    ReplyDelete
  2. Allah menyayangi awak dengan dugaan2 itu... Semoga awak terus kuat menghadapi dugaan...

    ReplyDelete
  3. sabaq kak mala..... insyaallah.. akan sentiasa petir perak disebalik awan yang kealabu... acecececeehhhh... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer... cek tgh bersabar nih.... :)makseh zana....:)

      Delete
    2. kak izra tak mau wat entry ker?

      Delete